Projekty
Projekty 2022-2023-2024-2025
ZELENÁ ŠKOLA
Jsme Zelená škola
Naše škola se zapojila do projektu Zelená škola a umožňuje tak žákům a učitelům třídit nejen základní složky odpadu jako je papír, plast a sklo, ale i elektroodpad a baterie. Snadná recyklace vysloužilých elektrozařízení a baterií bez nutnosti cesty na speciální místo zpětného odběru je předpokladem pro podporu uvědomělého chování a je základem pro vytvoření ekologického cítění u dětí.
Vysloužilé elektrospotřebiče z domácností a baterie mohou návštěvníci školy jednoduše odkládat do sběrného boxu, který je umístěn v hale školy. Projekt naší škole také umožňuje bezplatnou ekologickou likvidaci velkého elektroodpadu.
Cílem projektu Zelená škola je ochrana životního prostředí zabezpečením zpětného odběru a efektivní recyklace nepotřebných elektrozařízení. Ta obsahují mnohé nebezpečné látky, jako je například rtuť, olovo, kadmium či brómované zpomalovače hoření, ale také velké množství recyklovatelných a znovu využitelných materiálů.
Iniciátorem projektu je společnost REMA Systém a.s., která zajišťuje organizaci sběru, třídění, recyklaci a nakládání s elektroodpadem v celé České republice.
Název projektu: Talent Explorer
Registrační číslo projektu: 2024-1-CZ01-KA121-SCH-000204407
Doba realizace:
1.6.2024 – 31.8.2025
V roce 2024 by se uskutečnil jazykový a odborný kurz. V roce 2025 pak ostatní mobility.
Cíle projektu
Obecné cíle vycházející z akreditace:
dosáhnout lepší jazykové vybavenosti učitelů
povzbudit učitele jazyků a motivovat je i jejich žáky ke studiu
využívat, čerpat a předávat zkušenosti pomocí dobré praxe
inkluze a rozmanitost, práce s nadanými žáky, talentmanagement (akreditace rozšířena o tento cíl, žádost ve schvalovacím procesu)
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO
PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi
z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z
Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a
vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením
nových vzdělávacích programů v oblasti IT.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO
PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi
z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z
Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního
fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky
(prevence digitální propasti);
- k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a
vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením
nových vzdělávacích programů v oblasti IT.
OP JAK - Operační program Jan Amos Komenský
Základní škola Ostrava-Vítkovice, Šalounova 546, p.o. realizuje
projekt "Šablony I - Jan Ámos Komenský "
Název projektu dle MS2021+: Pracujeme pro naše děti
Registrační číslo projektu dle MS2021+: CZ.02.02.XX/00/22_002/0003001
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 12. 2022
Datum ukončení fyzické realizace projektu: 30.11. 2025
Doba trvání projektu: 36 měsíců
Účel dotace:
zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání
zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkulzivnímu vzdělávání, včetně usnadňování vzdělávací mobility znevýhodněných skupin
Aktivity : školní asistent
inovativní vzdělávání žáků v ZŠ
inovativní vzdělávání účastníků ŠD
vzdělávání pracovníků ZŠ a ŠD
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO
PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi
z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z
Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního
fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky
(prevence digitální propasti).
Škola je zahrnuta do výzvy MŠMT v rámci NPO – IMPLEMENTACE REFORMY 3.2.2 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY (Podpora rovných příležitostí). Investice podporuje školy s vyšším poměrem sociálně znevýhodněných žáků a řeší nerovnosti ve vzdělávání v souladu s cíli Strategie 2030+. Projekt je financovaný z Next Generation EU.
Národní plán obnovy - Výzva na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků
Název projektu: Pomáháme našim žákům
Evidenční číslo: 0099/PODSKOL/2022
Z projektu hrazeny pozice asistentů pedagoga, školních psychologů, speciálního pedagoga.
Prostředky na aktivy žáků (výjezdy, projektové dny s rodiči, doučování apod.).
Women for Women - Obědy pro děti
Z projektu hrazeny obědy pro žáky školy.
Cílem projektu W4W: Obědy pro děti je pomoci dětem, jejichž rodiče si nemohou dovolit zaplatit dětem obědy ve školních jídelnách. Pro takové děti může být oběd ve školní jídelně mnohdy jediným pravidelným teplým jídlem denně.
Granty Magistrátu města Ostravy
Podpora kariérového poradenství
Rozvoj nadání žáků – program určen k rozvoji informačního myšlení u žáků.
Rozvoj čtenářských a uměleckých dovedností - program na rozvoj dovedností žáků v uvedených oblastech
Dotace z Fondu pro děti ohrožené znečištěním ovzduší - příspěvek na organizaci ozdravného pobytu pro žáky školy
Operační program Zaměstnanost+
Název projektu: Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání ve městě Ostrava
Číslo projektu: CZ 03.02.01/00/22_029/0001986
Program si klade za cíl přispět ke školní úspěšností žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Školní projekt Ovoce, zelenina a mléko do škol
prostřednictvím projektu jsou žákům do základních škol po celé České republice pravidelně a zdarma dodávány zdravé svačiny v podobě ovoce, zeleniny, mléka a mléčných výrobků. Dodávky do škol jsou financovány ze státních prostředků za finanční spoluúčasti Evropské unie.
Projekty 2020
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO
PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi
z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z
Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky
k dosažení cíle č. 172 zakoupením digitálních technologií
a vybavení za účelem dálkového studia.