Výchovný poradce na budově Šalounova:
vedoucí školského poradenského pracoviště na budově Šalounova,
zaměření na výchovné aspekty ve vzdělávání:
Ing. Eva Nyklová
e.nyklova@zssalounova.cz
721 988 417
Konzultační hodiny:
(prosíme, v zájmu kvality poskytnutých služeb se objednejte telefonicky)
Pondělí: 7:00 - 7:40 13:00 - 14:00
na základě telefonické domluvy je možný i jiný termín
Výchovný poradce na budově Halasova:
vedoucí školského poradenského pracoviště na budově Halasova,
zaměření na výchovné aspekty ve vzdělávání:
Ing. Jarmila Makúchová
j.makuchova@zssalounova.cz
597 359 347
Konzultační hodiny:
(prosíme, v zájmu kvality poskytnutých služeb se objednejte telefonicky)
Středa: 7:00 - 7:40 13:00 - 14:00
na základě telefonické domluvy je možný i jiný termín
Výchovné poradenství na škole vychází ze standardních činností výchovného poradenství stanovených vyhláškou č. 197/20016 Sb. v platném znění, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, dále z vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných v platném znění.
Hlavní činnosti výchovného poradce
1. Koordinace práce školského poradenského pracoviště na dané budově, podpora kooperace učitele a asistenta pedagoga.
2. Pomoc a podpora pedagogickým pracovníkům při řešení výchovných problémů žáků, mediace a mentoring, spolupráce na tvorbě a vyhodnocování individuálních výchovných plánů.
3. Konzultace s vyučujícími při přípravě na jednání výchovné komise, vedení výchovných komisí.
4. Spolupráce se zástupci OSPODu, kurátory, SAS, zástupci sekundární prevence, účast na případových konferencích.
5. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v oblasti:
a. řešení výchovných problémů žáků,
b. přípravy a vyhodnocování plánu pedagogické podpory,
c. naplňování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
d. tvorby a vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů,
e. práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
6. Spolupráce na odhalování žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžaduje zvláštní pozornost v oblasti výchovných problémů, příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně podpory při přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.
7. Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
8. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v oblasti:
a. řešení vztahů v třídním kolektivu a řešení výchovných problémů žáků,
b. přípravy a vyhodnocování plánu pedagogické podpory,
c. naplňování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
d. tvorby a vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů,
e. práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky,
f. práce s žáky z odlišného kulturního a sociálního prostředí,
g. komunikace se zákonným zástupcem žáka.
9. Předávání odborných informací z oblasti poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
10. Podpora a pomoc učitelům, zákonným zástupcům a žákům při problémovém přechodu žáků na druhý stupeň.
11. Poskytování informací zákonným zástupcům žáka.
12. Konzultační hodiny pro žáky a jejich rodiče, pro pedagogické pracovníky školy.
13. Individuální a skupinová práce s žáky a třídními kolektivy.
14. Poradenství, podpora a pomoc žákům v rozvoji kompetencí a při výchovně vzdělávacích a osobních potížích.
15. Administrativní činnost - evidence výchovných problémů žáků, zápisy, evidence výchovných komisí, kontrola a evidence zpráv a oznámení státním institucím, evidence zápisů z případových konferencí, evidence žáků s PO.
- koordinace činnosti a spolupráce ŠPP
- konzultační činnost
- spolupráce s PPP
- spolupráce s pedagogickými pracovníky školy
- metodická pomoc při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory
- podpora třídnických hodin - besedy a práce v komunitním kruhu,
- společenská pravidla, komunikace
- vztahy
- bezpečnost, ochrana zdraví, prevence
- šikana
- prevence patologických jevů
- diskriminace, rasismus, xenofobie
- individuální pohovory s žáky, zákonnými zástupci
- práce s problémovými žáky
- příprava individuálních výchovných plánů
- vedení výchovných komisí
- kontrolní pozorování třídního klimatu – spolupráce s třídními učiteli
- práce s třídním kolektivem