BŘEZEN - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 1-4. TÝDEN
Jazyková výchova
• Podstatná jména, vlastní jména
Předložky.
Slovesa
Slovní význam
Pořadí vět
Věta - souvětí
Písmeno ě - skupiny dě, tě, ně
Komunikační a slohová výchova
• Dopis
Popis zvířete
U lékaře
Porozumění přečteným textům
Literární výchova
• Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
• Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
• Tvořivé činnosti s literárním dílem
• Vlastní výtvarný doprovod
Literární druhy a žánry – báseň, pohádka, povídka, bajka
BŘEZEN 2025
ÚNOR - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 2.-4. TÝDEN
Jazyková výchova
• Dělení hlásek – tvrdé, měkké, obojetné
Obojetné souhlásky, slabiky
Podstatná jména
Vlastní jména osob, zvířat, měst, vesnic
Slabikotvorné r, l
Seznámení s názvy slovních druhů
Komunikační a slohová výchova
Pravidla slušného chování – omluva
Můj kamarád – popis vlastností
Moje maminka – popis osoby
Dramatizace pohádky
Reprodukce vlastní příhody
Literární výchova
Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
Tvořivé činnosti s literárním dílem
Vlastní výtvarný doprovod
Literární druhy a žánry – báseň, pohádka, povídka
ÚNOR 2025
LEDEN - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 1-4. TÝDEN
Jazyková výchova
• Písmeno ě – skupiny dě, tě, ně
• Grafické zobrazení hlásek ve slově (křížky, kolečka)
• Sluchové rozlišení hlásek
• Tvary slov
Komunikační a slohová výchova
• Vzkaz a zpráva
• Praktické čtení – technika čtení, čtení pozorné, plynulé, znalost orientačních prvků v textu
• Porozumění přečteným textům
• Věcné čtení – čtení jako zdroj informací
• Čtení hlasité a tiché
• Slovní přízvuk
• Vypravování
• Písemný projev
Literární výchova
• Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
• Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
• Tvořivé činnosti s literárním dílem
• Vlastní výtvarný doprovod
Literární druhy a žánry – báseň, pohádka, povídka, bajka
LEDEN 2025
PROSINEC - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 1-4.TÝDEN
Jazyková výchova
• Dělení souhlásek – Tvrdé souhlásky a tvrdé skupiny
• Měkké souhlásky a skupiny s nimi – pravopis
Komunikační a slohová výchova
• Praktické čtení – technika čtení, čtení pozorné, plynulé, znalost orientačních prvků v textu
• Porozumění přečteným textům
• Slovní přízvuk
• SMS
• Popis pracovního postupu
Literární výchova
• Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
• Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
• Literární druhy a žánry – popis pracovního postupu, báseň, pohádka,
souhrnné opakování
PROSINEC 2024
LISTOPAD - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 1-4.
Jazyková výchova
• Pravidla psaní ú/ů
• Dělení hlásek – samohlásky, souhlásky, dvojhlásky – systém označování (křížek, kolečko)
• Dělení hlásek – tvrdé, měkké, obojetné a pravopis po těchto souhláskách
Komunikační a slohová výchova
• Praktické čtení – technika čtení, čtení pozorné, plynulé, znalost orientačních prvků v textu
• Porozumění přečteným textům
• Věcné čtení – čtení jako zdroj informací
Literární výchova
• Antonyma, synonyma a slova vícevýznamová
• Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
• Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
• Tvořivé činnosti s literárním dílem
• Vlastní výtvarný doprovod
Literární druhy a žánry – báseň, pohádka, povídka, bajka
LISTOPAD 2024
ŘÍJEN - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 1- 4.TÝDEN
Jazyková výchova
• Věta
• Druhy vět
• Slova a pojmy
• Slova nadřazená, podřazená, souřadná a slova stejného a opačného významu, vícevýznamovost
Komunikační a slohová výchova
• Praktické čtení
• Věcné čtení – čtení jako zdroj informací
• Čtení hlasité a tiché
• Slovní přízvuk
• Popis věcí
Literární výchova
• Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
• Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
• Spisovatel, básník, kniha- Veš, rým, sloka
Literární druhy a žánry – báseň, pohádka, povídka
ŘÍJEN 2024
ZÁŘÍ - TÝDENNÍ PLÁN UČIVA- 1.TÝDEN
Opakování 1.ročníku
Jazyková výchova
• Sluchové rozlišení hlásek
• Abeceda
• Výslovnost samohlásek, souhlásek a souhláskových skupin
• Modulace souvislé řeči, intonace, přízvuk
• Vlastní jména – pravopis
Komunikační a slohová výchova
• Vypravování, rozhovor – jednoduchý příběh
• Rozhovor – blízké téma – aktivní naslouchání, reakce pomocí otázek, soustředěný poslech
• Psaní velkého písmena ve vlastních jménech osob a na začátku věty
• Hygienické návyky správného psaní – grafický materiál a zacházení s ním (celý školní rok
Literární výchova
• Zážitkové čtení a naslouchání, poslech literárních textů
• Volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
ZÁŘÍ 2024
LEDEN 2025
ÚNOR 2025
ÚNOR 2025